Gast Kerry Rowe, een kleurenexpert en eigenaresse van Kerry Rowe Design, LLC, werkt met bedrijven samen om kleurenpaletten samen te stellen en de juiste materialen en afwerkingen te kiezen waarmee klanten een connectie met hun producten kunnen maken. Zij begrijpt heel goed hoe deze beslissingen uitpakken bij hoe klanten een bedrijf ervaren en waarderen, en wat kleuren en materialen voor hen betekenen.
“Kleur is de drijvende kracht achter beslissingen van de consument,” zegt Rowe. “En als een kleur niet bij een product past, zullen de meeste consumenten dat product onmiddellijk negeren. Kleur is dus belangrijk. Kleurtrends volgen en voorspellen is daarom een enorm belangrijk aspect.”
Mensen beseffen sterker wat de invloed van kleur is als zij ouder worden, maar Rowe zegt dat deze opmerkingsgave al kort na de geboorte begint. De eerste kleur die baby’s opmerken is rood en dit staat in verband met elementaire overlevingsvaardigheden. Aankoopbeslissingen maken slechts een klein deel uit van de enorme invloed die kleur heeft.
Met al deze invloed denken mensen misschien dat het voor bedrijven gemakkelijk is om consumenten ertoe aan te zetten hun producten te kopen. Maar het voorspellen van trends kan een moeilijke taak zijn. Voor haar klanten stelt Rowe een jaarlijkse presentatie van kleuren- en trendvoorspellingen samen, zodat zij gemakkelijker kunnen beslissen over welke kleuren, materialen en afwerkingen zij zullen kiezen. In de aflevering vertelt zij dat er momenteel drie belangrijke trendcategorieën zijn waarvan zij denkt dat deze niet alleen van onmiddellijke invloed zijn op kleurkeuzes en ontwerp, maar ook op de toekomst van trends en hoe deze langzamer verlopen.
“Wij verlaten het pad van de weggooimaatschappij en dit heeft absoluut gevolgen voor de trendcyclus als het gaat om hoe vaak de dingen veranderen,” zegt Rowe. “Ik denk dat individuele kleuren zelf langzamer zullen veranderen…Wij willen het nieuwste, het beste, en dat gaat niet echt hand in hand met duurzaamheid.”
Ontdek meer over de drie trendcategorieën van Rowe en hoe deze van invloed zijn op de werkplek. Kijk, lees of luister naar deze aflevering – De kracht van kleur in ontwerp – op al uw favoriete podcastplatforms.
Laat je ergonomie niet achter op kantoor!
In ons nieuwe normaal verruilden velen van ons hun kantoorbureau voor de keukentafel. En zelfs als wereldwijde gebeurtenissen ons binnenkort misschien terug naar de werkplek brengen, zal thuiswerken op een of andere manier een blijvend verschijnsel zijn. Dr. Mark Benden en Martha Parker van het Texas A&M University Ergo Center hebben veel tips en trucs voor diegenen die worden geconfronteerd met de uitdaging om nu en in de niet al te verre toekomst thuis te moeten werken.
Lees meer...