Contact us here
Techniek & trends

Voor slimme kantoren is het reserveren van bureaus een must voor integrators en OEM's

Wanneer was de laatste keer dat je een hele week op kantoor achter je bureau aan het werk was? Waarschijnlijk vóór de lockdowns. De hybride werkgewoonten die wij tijdens Covid-19 hebben ontwikkeld, zijn een blijvertje en daardoor zijn kantoren nu vaak halfleeg – dat is veel kostbaar verspild vastgoed.

Moderne hybride werkruimte op kantoor met flexibele zitplaatsen en verstelbare bureaus

Bureaus reserveren voor slimme kantoren is vereenvoudigd dankzij het LINAK® DESKLINE® Desk Tracking System, met zijn slimme sensor en Wi-Fi-box.

Het nieuwe systeem biedt zowel bureaufabrikanten als externe integrators de mogelijkheid om voor bureaus op kantoren connectiviteitsoplossingen van LINAK aan te bieden – een ideale oplossing voor bureaureserveringssystemen en flexibele werkplekken. Het is uitermate eenvoudig om dit systeem te promoten, implementeren en integreren – waardoor het leven van klanten en eindgebruikers wordt verbeterd.

 

Het slimme kantoor is er al – en bureaus kunnen volgen is essentieel

Toekomstgerichte bedrijven gaan al flexibeler om met deze nieuwe manieren van werken, met gedeelde bureaus en een slimme kantoorinfrastructuur waarmee zij hun kantoorruimte intelligent kunnen herstructureren om kostenefficiënte oplossingen te creëren.

Deze nieuwe strategieën voor ruimtebeheer zijn datagestuurd en specifiek ontworpen voor beheer van hybride werkschema's en werk dat is gebaseerd op activiteiten. Bureauvolgsystemen vormen de kern van deze nieuwe systemen. Volggegevens kunnen worden gebruikt als onderdeel van een reserveringssysteem voor het kantoor of om het gebruik van de ruimte te optimaliseren door de bezetting van een kantooromgeving te volgen.

 

Geoptimaliseerd bureaugebruik: gegevens die de efficiëntie verbeteren

Het volgen van bureaugebruik kan facilitaire managers de informatie geven hoeveel bureaucapaciteit nodig is om het kantoor effectief te laten functioneren – waardoor beslissingen kunnen worden genomen over de inkrimping van vastgoed. Het is ook mogelijk om het leven van gebruikers gemakkelijker te maken door de beschikbaarheid van bureaus te tonen en hen de mogelijkheid te bieden om boekingen en reserveringen te maken voor specifieke tijden en plaatsen. Dit kan ook automatisch no-show boekingen tonen om middelen vrij te maken en aan te geven of bureaus bezet zijn of niet officieel zijn geboekt.

Een kantooromgeving volgen via bureaus biedt op een grotere schaal veel andere opties die kostenbesparend zijn en de efficiëntie verbeteren: Sensoren laten niet alleen zien of er een optimale verhouding tussen ruimte en personeel is, maar kunnen ook een warmtekaart van een kantoor creëren om te laten zien welke ruimtes het meest worden gebruikt – dit kan vervolgens worden gebruikt om de kamertemperatuur te regelen, de reiniging te optimaliseren en het energieverbruik te verlagen.

 

Een toekomstbestendige oplossing – vandaag beschikbaar

Het DESKLINE bureauboekingssysteem is een toekomstbestendige oplossing die je aanbod relevant maakt voor kantoren die zijn gebaseerd op IoT. Profiteer van geïntegreerde connectiviteit wanneer je verstelbare bureaus van LINAK toevoegt aan een slim kantoor, met behulp van een Wi-Fi-netwerk en een op de cloud gebaseerde verbinding. Eenvoudig te integreren in het slimme kantoorbeheersysteem van een partner of klant om de bezetting en andere relevante gegevens van bureaus via een sensor te volgen.

Schematische weergave van de samenwerking met systeemintegrators die het LINAK Desk Tracking System gebruiken.

 

Een compleet systeem, klaar voor integratie

Het DESKLINE Desk Tracking System bestaat uit een WiFi2LIN-box/module voor de levering van Wi-Fi-connectiviteit, een Desk Sensor™ 2 (DS2) voor detectie van het bezettingssignaal, en een Application Programming Interface (API) voor het uitlezen van gegevenssensors. De configuratie van het volgsysteem wordt vereenvoudigd met het gebruik van de DESK Wi-Fi App, die een integraal deel uitmaakt van de oplossing.

  • Verborgen onder het bureau - Eenvoudige, onopvallende montage met twee schroeven en twee kabels
  • Geen batterijen of voedingskabels - De sensor en de wifi-box worden gevoed door de bedieningseenheid van het bureau
  • Achteraf in te bouwen - Compatibel met bestaande bureaus die worden aangedreven door LINAK (CBD6S- en DL IC-systemen)
  • Kosteneffectief - Zowel bij aankoop als op de lange termijn
  • Eenvoudig te updaten - Indien nodig wordt de software van de Wi-Fi-box op afstand bijgewerkt
 

Compatibel met nieuwe en bestaande oplossingen

De oplossing zelf is in feite heel eenvoudig te integreren in zowel nieuwe als bestaande bureausystemen. Onder het bureau is een Wi-Fi-box met een slimme sensor gemonteerd – klaar voor plug & play.

De WiFi-box is compatibel met bureausystemen van LINAK die zijn gebaseerd op de CBD6S-controlebox of de DL IC-systemen.

Het is ook mogelijk om de oplossing achteraf aan te brengen in bestaande bureausystemen die worden aangedreven door LINAK. En natuurlijk werkt deze met zowel twee- als drietraps elektrische hefkolommen.

Illustratie van in hoogte verstelbaar LINAK bureausysteem met motorhuiskolommen, CBD6S-controlebox, Wi-Fi-box met sensor en DPG-bedieningspaneel.

 

Een natuurlijke evolutie voor LINAK

Voor LINAK is het boeken van bureaus slechts de volgende stap in onze ontwikkelingsreis die wij zijn begonnen in 1998 toen wij het allereerste complete elektrische, in hoogte verstelbare systeem voor bureaus introduceerden. Vandaag de dag, meer dan 10 miljoen elektrische bureausystemen later, zijn wij nog steeds een van de toonaangevende bedrijven in onze bedrijfstak, en leggen wij de lat voortdurend hoger als het gaat om innovatie, kwaliteit en ontwerp.

Bjarke Thomsen, Head of Business Development, DESKLINE® bij LINAK A/S.

Wij hebben decennia lang ervaring met het maken van bewegingssystemen voor bureaus op kantoor. Onze systemen zijn standaard klaar voor digitale integratie.

Bjarke Thomsen, Head of Business Development, DESKLINE bij LINAK A/S
 

LINAK biedt al digitale interactieoplossingen die gebruiker en bureau verbinden, evenals Wi-Fi en spraakgestuurde interfaces. Maar met deze nieuwe cloudoplossing staan wij klaar om klanten te helpen de uitdagingen van een nieuw tijdperk op het gebied van IoT-interconnectiviteit op kantoor aan te gaan – en vormt ons aanzienlijke marktaandeel een grote en aantrekkelijke zakelijke kans voor onze integratorpartners.

 

Klaar zijn voor data is de nieuwe norm – zet de volgende stap met een vertrouwde partner

Bureaufabrikanten/OEM's en integrators moeten vandaag de dag, om relevant te blijven, producten aanbieden die op data zijn gebaseerd zodat faciliteitsmanagers in staat zijn om controle uit te oefenen over hun nieuwe en onvoorspelbare kantooromgevingen.

Als bureaufabrikant/OEM is het gemakkelijk om aan de slag te gaan op de markt voor slimme kantoren. Met het LINAK Desk Tracking System kunnen alle belangrijke integrators je door LINAK aangedreven bureaus integreren in hun kantoorreserveringsoplossingen. Onze hardware- en softwareoplossingen zijn een perfecte match, en voor jou en de integrator gemakkelijk te integreren.

 

Wij staan voor je klaar

LINAK helpt je graag, of je nu een fabrikant bent van kantoormeubilair die je klanten een geïntegreerde bureauoplossing voor een reserveringssysteem wil bieden, of een systeemintegrator die op zoek is naar een volgsysteem voor je kantoorreserveringssysteem/oplossing. Met LINAK als je partner krijg je eersteklas ondersteuning en toonaangevende kwaliteit. Met 30 lokale verkoopkantoren zijn wij altijd dicht in de buurt bij jou en je markt en staan wij klaar om onze wereldwijde expertise te delen om je onderneming een concurrentievoordeel te geven.

Zoek hier je lokale vestiging van LINAK.

Heeft u vragen?

- Ons team staat klaar om u te helpen met technische informatie, een project te starten en meer.

Contact opnemen